Dziś mamy 26 stycznia 2020, niedziela, imieniny obchodzą:

11 sierpnia 2019

„Prawo jest ślepe”. Jazda chodnikiem niezgodna z prawem?

fot. archiwum

fot. archiwum

Ogromny ruch pojazdów osobowych i ciężarowych, które niejednokrotnie # przekraczają dozwoloną prędkość, a także niesprzyjające warunki pogodowe to najczęstsze przyczyny, dla których rowerzyści decydują się na podróżowanie chodnikiem zamiast jezdnią.

Towarzystwo pędzących aut, których kierowcy nie zawsze zachowują się wobec rowerzystów prawidłowo skutecznie zniechęca miłośników dwóch kółek do jazdy drogą. A przecież są oni takimi samymi uczestnikami ruchu drogowego, co osoby zasiadające za kierownicami samochodów osobowych lub ciężarowych.

W związku z tym rowerzyści wybierają wydawać by się mogło spokojniejszą opcję, jaką jest jazda chodnikiem. Jak się jednak okazuje, takie osoby mogą się liczyć z konsekwencjami. – Była ta sytuacja, że mój wnuk jechał rowerem na trening. Został zatrzymany przez policjanta i pouczony, że nie jeździ się rowerem po chodnikach – powiedziała mieszkanka Sadek. – Polecam każdej osobie przejechać się rowerem przez drogę krajową nr 10, to zrozumie, o czym mówię. Chcemy wiedzieć, jak to wygląda i czy mieszkańcy mogą jechać rowerem po chodnikach, czy też nie – dodała.

Do tej konkretnej sytuacji odniósł się komendant Komisariatu Policji w Mroczy podkom. Jan Poźniak. – W przypadku Sadek przepisy bezpośrednio zabraniają jazdy rowerem po chodniku – powiedział komendant. – Są pewne wyłączenia, takie jak warunki pogodowe w postaci intensywnych opadów deszczu lub śniegu albo kiedy na drodze, przy której znajduje się chodnik dopuszczalna prędkość jazdy wynosi powyżej 50 km/h i tak mówią przepisy. Sami wiemy, że ruch w Sadkach jest niesamowicie duży, jak na gminę wiejską. Wszystko przez biegnącą centralnie przez miejscowość DK nr 10. Z jednej strony jadąc na rowerze bezpieczniej będzie poruszać się po chodniku i to podpowiada zdrowy rozsądek, ale przepisy tego nie widzą i prawo jest w tym momencie ślepe. Policjant podjął czynności kontrolne, zwrócił uwagę i nie ukarał mandatem. Dlaczego? Bo sam wie, że bezpieczniej jest na chodniku. Zgodnie z literą prawa musi on jednak takiej osobie zwrócić uwagę. Nie mógł on powiedzieć jej, że może jeździć po chodniku i dać na to przyzwolenie. My nie możemy działać niezgodnie z prawem. W moim mniemaniu policjant dobrze postąpił. Trudno znaleźć rozwiązanie tego problemu. Chociaż bardzo bym chciał, to sam nie jestem w stanie nauczyć wszystkich kierowców kultury oraz dyscypliny na drodze – dodał.

Oceń artykuł: 4 0

Czytaj również

udostępnij na FB

Komentarze (5) Zgłoś naruszenie zasad

    • 2 (2)

    Mieszkaniec, w dniu 11-08-2019 11:45:28 napisał:

    Dlaczego nie ma ścieżek rowerowych? Nieraz było to poruszane jak do tej pory nic się nie robi w tym kierunku.Brak również świateł na przejściach dla pieszych. Ruch na 10 jest straszny a bezpieczeństwa brak dla rowerzystów i pieszych.

    odpowiedz

    • 0 (2)

    gabi, w dniu 11-08-2019 12:18:37 napisał:

    Jedynym wyjściem rozsądnym dla Sadek jest obwodnica. Światła może nam pieszym j rowerzystom by pomogły, ale stworzyły by takie korki że Sadki dla kierowców były by nie przejezdne. to jest właśnie problem Sadek, jedyne wyjście jest by policja nie ganiła jeżdżących rowerem po chodniku bo to jest bezpieczniejsze. w tym wypadku to powinno się prawo nagiąć

    odpowiedz

    • 1 (1)

    Antek, w dniu 12-08-2019 10:53:55 napisał:

    Wystarczy że policja stanie z radarem przy DK10 zamiast czaić się na drodze do Samostrzela i kasować mieszkańców gminy.Robicie problem z przekraczaniem prędkości na uliczkach osiedlowych a dzieciaki do szkoły trzeba dowozić bo strach puścić samych.Może radny Wiśniewski zainterweniuje-a siłę przebicia ma i zainstalują progi zwalniające bo światła nie wchodzą w grę-podobno.

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (1)
    • 1 (1)

    Mieszkaniec, w dniu 12-08-2019 11:53:37 napisał:

    Chyba bezradny Wiśniewski.....

    odpowiedz

Uwaga! Internauci piszący komentarze na portalu biorą pełną odpowiedzialność za zamieszczane treści. Redakcja zastrzega sobie jednak prawo do ingerowania lub całkowitego ich usuwania, jeżeli uzna, że nie są zgodne z tematem artykułu, zasadami współżycia społecznego, a także wówczas, gdy będą naruszać normy prawne i obyczajowe. Pamiętaj! -pisząc komentarz, anonimowy jesteś tylko do momentu, gdy nie przekraczasz ustalonych zasad.

Komentarze pisane WIELKIMI LITERAMI będą usuwane!

Dodaj komentarz

kod weryfikacyjny

Akceptuję zasady zamieszczania opinii w serwisie
Komentarz został dodany. Pojawi się po odświeżeniu strony.
Wypełnij wymagane pola!



LOKALNY HIT

Ochrona środowiska dla firm
od 50PLN
Usta - powiekszanie
Meble systemowe w kolorze Biały Wysoki Połysk
Gimnastyka korekcyjna
Wagi sklepowe
700PLN 500PLN
Sprawdzanie zadymienia i analiza spalin
Krzesło młodzieżowe
Meble łazienkowe
0

Bydgoszcz walczy o tytuł Najlepszego Europejskiego Celu Podróży

Bydgoszcz to jedyne polskie miasto nominowane do udziału w prestiżowym konkursie #o tytuł -Najlepszy Europejski Cel Podróży 2020 (European Best Destination 2020), o który ubiegają się m.in. Praga, Madryt, Wiedeń czy Rzym.

(czytaj więcej)
0

Dzień bez opakowań foliowych. Dlaczego warto z nich zrezygnować?

Na całym świecie produkowane są gigantyczne ilości odpadów. Powstające każdego roku # wyroby z tworzyw sztucznych można liczyć w milionach ton.

(czytaj więcej)
0

Ciemieniucha u niemowlaka. Po czym ją poznać i jak się jej pozbyć?

Ciemieniucha jest jedną z najczęstszych przypadłości okresu niemowlęcego. #Najczęściej pojawia się w okolicy owłosionej skóry głowy i na brwiach. Wbrew obiegowym opiniom nie jest wynikiem niedbałości rodziców o higienę maluszka. Powoduje ją zbyt intensywna praca gruczołów łojowych, które ostatecznie ulegają zaczopowaniu, a zasychający łój tworzy grubą, łuskowatą skorupkę na skórze dziecka. Co warto wiedzieć i jak sobie radzić z ciemieniuchą odpowiada położna Renata Lustyk, ambasadorka kampanii „Położna na medal”.

(czytaj więcej)
0

2019 w CEPiKu. Czas na podsumowanie roku

Niemal trzy tysiące autobusów, ponad 60 tysięcy jednośladów i # 770 tysięcy osobówek. To tylko kilka liczb pokazujących, co nowego pojawiło się w Centralnej Ewidencji Pojazdów przez cały 2019 rok.

(czytaj więcej)