Dziś mamy 26 czerwca 2025, czwartek, imieniny obchodzą:

11 kwietnia 2018

Jak pracować w warunkach open space?

Znalazłaś ostatnio pracę dzięki Pracuj.pl. Kiedy przyszłaś do biura, okazało się, że zostało ono skonstruowane na zasadzie open space, z którym nie miałaś jeszcze do czynienia. Jedyne, co ci się z tym kojarzy to hałas, harmider, ciągły dźwięk telefonów. Jak się zachować na takiej przestrzeni? Czy taki rodzaj biura ma jedynie same wady? Jak wygląda taka praca oraz jak należy się zachować, aby nie utrudniać innym pracy? Tego wszystkiego dowiesz się czytając nasz artykuł.

Open space – co to w ogóle jest?

To nic innego jak ‘otwarta przestrzeń’. Pracownicy zajmują miejsca w jednym wielkim pomieszczeniu, z dużą ilością biurek, które są oddzielone od siebie cienkimi ściankami. Tworzą one tzw. boksy. Biuro ma swoich przeciwników, jak również zwolenników.  Pierwsze biura takiego typu powstały w Stanach Zjednoczonych,.

Wady i zalety biura typu open space

Ogromną zaletą takiego typu biura jest bliski kontakt współpracowników. Dzięki temu, że znajdują się blisko siebie mogą się konsultować, przekazywać sobie informacje i dokumenty znacznie szybciej i sprawniej. Ponadto, współpraca bywa o wiele łatwiejsza. W momencie, kiedy niezbędna jest rozmowa, szybka konsultacja – nie trzeba szukać danej osoby po całym budynku, ponieważ mamy ją tuż obok siebie, niemalże na wyciągnięcie ręki. Dużą zaletą jest również fakt, że osoby nowo przyjęte mogą przyglądać się pracy swoich bardziej doświadczonych kolegów i uczyć się od nich. Jeżeli chodzi o kwestie finansowe – open space jest tańszy i bardziej ekonomiczny od mniejszych pomieszczeń. Takie biuro posiada również wady. Jedną z nich jest przede wszystkim wszechogarniający nas hałas, który uniemożliwia koncentrację na pracy. Ponadto, możemy czuć się nieustannie obserwowani. To powoduje u nas stres i presję.

Jak zachowywać się w biurze typu open space?

Istnieje kilka ważnych zasad, które pomogą ci lepiej zaaklimatyzować się w tym miejscu i sprawią, że twoja praca stanie się przyjemniejsza. Oto one:

  • Spersonalizuj miejsce pracy,
  • Nie hałasuj,
  • Dbaj o higienę,
  • Wyjdź, jeżeli planujesz długą rozmowę lub jest to rozmowa prywatna,
  • Nie zaglądaj przez ramię,
  • Nie bądź wścibska, nie wypytuj,
  • Pamiętaj, że nie jesteś tu sama.

Artykuł sponsorowany: Materiał Partnera

Czytaj również

udostępnij na FB
0

Odkryto masowy grób. Dowody niemieckich zbrodni pod Bydgoszczą

W miejscu masowych egzekucji dokonanych przez #Niemców w październiku 1939 roku odbyła się konferencja prasowa z udziałem władz Instytutu Pamięci Narodowej, prokuratorów oraz archeologów prowadzących śledztwo w sprawie tzw. zbrodni pomorskiej – pierwszego ludobójstwa na narodzie polskim, które rozpoczęło się tuż po wkroczeniu Wehrmachtu na Pomorze.

(czytaj więcej)
0

Hitem okazały się szynki. Historia bydgoskiej rzeźni i zakładów z Nakła

„Przy szosie fordońskiej, tam gdzie graniczą# ze sobą miasto Bydgoszcz i wieś Schrötterdorf, (Szretery) powstała wielka, nowoczesna Rzeźnia Miejska. Imponująco przedstawia się kompleks budynków tego zakładu” – czytamy w „Bromberger Zeitung” z czerwca 1890 r.

(czytaj więcej)
0

Zmiany w prawie budowlanym. Uproszczenie procesu inwestycyjnego

Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy #o zmianie ustawy - Prawo budowlane oraz niektórych innych ustaw (tzw. projekt deregulacyjny). Nowelizacja ma na celu dalsze uproszczenie i przyspieszenie procesu inwestycyjno-budowlanego i zmniejszenie obciążeń administracyjnych. Nowe przepisy zaproponowane przez Ministra Rozwoju i Technologii, stanowią odpowiedź na postulaty obywateli, firm oraz samorządów.

(czytaj więcej)
0

Praca marzeń czy koszmar? Uważaj na kuszące, wakacyjne oferty

"Twoje Życie Twoja Karta" – praca marzeń czy koszmar?# Jak nie wpaść w pułapkę handlu ludźmi?

(czytaj więcej)