Dziś mamy 24 kwietnia 2024, środa, imieniny obchodzą:

07 marca 2018

Spotkanie z burmistrzem i dalsze zwiedzanie. To był dzień pełen atrakcji

fot. ZSP Samostrzel

Drugi dzień naszych staży w Słowenii rozpoczęliśmy spotkaniem z burmistrzem gminy #Naklo, Marko Mravlja. Zostaliśmy bardzo miło przywitani słynnymi słoweńskimi kremówkami.

Župan przybliżył nam historię tego regionu zwracając uwagę, że jest to kraina rozwinięta gospodarczo i atrakcyjna turystycznie. Podczas miłej rozmowy została przypomniana historia partnerstwa między Nakłem słoweńskim i polskim.

Po południu wyruszyliśmy na kolejną wyprawę do miejsca, które dla Słoweńców jest tym, czym dla Polaków Jasna Góra. Zwiedziliśmy największe sanktuarium Maryjne, w którym znajduje się słynący łaskami obraz Matki Bożej Wspomożycielki Wiernych, które w 1996 roku odwiedził papież Jan Paweł II. Następnie wyruszyliśmy na niezwykłą, ale i niełatwą wyprawę. Przez ponad dwie godziny wędrowaliśmy górskimi szlakami podziwiając malownicze zimowe krajobrazy. Zatrzymywaliśmy się przy różnych miejscach, o których opowiadali nam uczniowie z BC Naklo. Zobaczyliśmy między innymi jeden z dwóch wodospadów Peračiški slapovi o zielonym zabarwieniu wynikającym z mioceńskiego tufu wulkanicznego wydobywanego w okolicy, który służył kamieniarzom jako materiał na ozdobne detale architektoniczne. Podziwiając tamtejsze krajobrazy dotarliśmy do celu naszej wędrówki – Muzeum Bożonarodzeniowych Szopek, gdzie podziwiając ręcznie wykonane betlejemki ze wszystkich strona świata, odnaleźliśmy dwie z Polski.

Po kolejnym udanym dniu w Słowenii wróciliśmy do hotelu bardzo zmęczeni, ale jeszcze bardziej zadowoleni. Przy okazji serdecznie pozdrawiamy wszystkich, którzy śledzą nasz dziennik podróży.

Materiał: Damian Poniewierski

Autor nie wyraża zgody na komentowanie artykułu.

Oceń artykuł: 4 1

Czytaj również

udostępnij na FB

Najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Dlaczego warto jeść śniadanie?

Śniadanie to najważniejszy posiłek# w ciągu dnia. Dzięki niemu dostarczamy organizmowi węglowodany, które są źródłem energii.

(czytaj więcej)

Rocznica powstania w gettcie warszawskim. Heroiczna walka

Dzisiaj, 19 kwietnia przypada# 81. rocznica powstania w getcie warszawskim.

(czytaj więcej)

Zmień swoje dotychczasowe nawyki. Serce kocha sport

Systematyczna aktywność fizyczna jest podstawą# zdrowego stylu życia. Małymi krokami spróbuj zmienić swoje dotychczasowe nawyki.

(czytaj więcej)

Kwiecień plecień. Poranne opady śniegu zaskoczyły mieszkańców

W kcyńskiej gminie dziś rano #padał śnieg z deszczem i to dość intensywnie. Za oknem przez kilkanaście minut panowała iście zimowa aura.