Dziś mamy 26 lipca 2021, poniedziałek, imieniny obchodzą:

22 czerwca 2021

Wykazali się wiedzą. Wśród wyróżnionych uczniowie z powiatu

fot. Szymon Zdziebło tarantoga.pl dla UMWKP

fot. Szymon Zdziebło tarantoga.pl dla UMWKP

Tegoroczne Regionalne Konkursy Wiedzy o# Samorządzie Terytorialnym rozstrzygnięte. Z powodu pandemii formuła rywalizacji uległa zmianie – rywalizację zespołów uczniowskich w urzędzie zastąpiły prace pisemne, będące przemyśleniami młodzieży na temat e-edukacji, roli funduszy europejskich w rozwoju regionu, walki samorządów z pandemią COVID-19 i kobiet w samorządzie. Zgłoszenia wpłynęły z kilkudziesięciu szkół z całego województwa. Dziś (22 czerwca) w Urzędzie Marszałkowskim w Toruniu laureaci i wyróżnieni w kategorii szkół podstawowych i ponadpodstawowych otrzymali nagrody od przewodniczącej sejmiku Elżbiety Piniewskiej.

Uczniowie szkół podstawowych mieli do wyboru trzy tematy:

  • Samorząd terytorialny w czasach pandemii czyli o tym, jak samorządy różnych szczebli radzą sobie z koronawirusem (COVID –19). Jakie działania podejmują, by chronić mieszkańców, ale też jak same radzą sobie z ograniczeniami spowodowanymi przez epidemię?
  • Wzór samorządowca - ideał wójta gminy, burmistrza, prezydenta miasta
  • E-edukacja w czasie pandemii, pozytywne i negatywne strony.

W kategorii szkół podstawowych poza trzema głównymi nagrodami, przyznano aż siedem wyróżnień. Nagrodami były czeki na kwoty od 1500 do 700 złotych dla laureatów oraz 400 złotych dla wyróżnionych. Nagrodziliśmy również nauczycieli-opiekunów wszystkich nagrodzonych i wyróżnionych uczniów.

Wyniki XVIII edycji Regionalnego Konkursu Wiedzy o Samorządzie Terytorialnym dla szkół podstawowych:

I miejsce - Kinga Saucha – Szkoła Podstawowa im. bł. ks. S.W. Frelichowskiego w Nicwałdzie (powiat grudziądzki).

Temat pracy: E-edukacja w czasie pandemii, pozytywne i negatywne strony.

Nauczyciel: Barbara Fiszer.

II miejsce - Izabela Orłowska – Szkoła Podstawowa im. M. Kopernika w Topólce (powiat radziejowski).

Temat pracy: E-edukacja w czasie pandemii, pozytywne i negatywne strony.

Nauczyciel: Agnieszka Kordylak.

III miejsce - Karolina German – Szkoła Podstawowa nr 65 im. Czesława Tańskiego z Oddziałami Integracyjnymi i Sportowymi w Bydgoszczy.

Temat pracy: E-edukacja w czasie pandemii, pozytywne i negatywne strony.

Nauczyciel: Mirosława Sankowska-Patalon.

Wyróżnienia:

Nataniel Siwak – Szkoła Podstawowa nr 31 im. J. Piłsudskiego z Oddziałami Sportowymi i Mistrzostwa Sportowego w Bydgoszczy.

Temat pracy: E-edukacja w czasie pandemii, pozytywne i negatywne strony.

Nauczyciel: Krzysztof Kłosowski.

Kacper Podkowski – Publiczna Szkoła Podstawowa im. Bohaterów Westerplatte w Tłuchowie
(powiat lipnowski).

Temat pracy: E-edukacja w czasie pandemii, pozytywne i negatywne strony.

Nauczyciel: Hanna Kozakiewicz.

Maciej Wachowski – Szkoła Podstawowa im. J. Korczaka w Piechcinie (powiat żniński).

Temat pracy: Wzór samorządowca – ideał burmistrza.

Nauczyciel: Barbara Mróz-Lampka.

Tomasz Wirski – Zespół Szkół w Dobrzejewicach (powiat toruński).

Temat pracy: E-edukacja w czasie pandemii, pozytywne i negatywne strony.

Nauczyciel: Danuta Szwed-Salejko.

Oskar Antczak – Szkoła Podstawowa im. Wincentego Witosa w Woli Wapowskiej (powiat inowrocławski).

Temat pracy: E-edukacja w czasie pandemii, pozytywne i negatywne strony.

Nauczyciel: Małgorzata Tojek-Borowy.

Nicola Bieniecka – Szkoła Podstawowa nr 22 im. J. Korczaka we Włocławku.

Temat pracy: E-edukacja w czasie pandemii, pozytywne i negatywne strony.

Nauczyciel: Zbigniew Grzesiak.
Julia Kolczyńska – Szkoła Podstawowa im. A. Mickiewicza w Skrwilnie (powiat rypiński).

Temat pracy: Samorząd terytorialny w czasach pandemii czyli o tym, jak samorządy różnych szczebli radzą sobie z koronawirusem (COVID–19). Jakie działania podejmują, by chronić mieszkańców, ale też jak same radzą sobie z ograniczeniami spowodowanymi przez epidemię?

Nauczyciel: Danuta Ardanowska.

Uczniowie szkół ponadpodstawowych najczęściej decydowali się na wybór tematu związanego z Funduszami Europejskimi w ich gminie i ich roli w stymulowaniu rozwoju lokalnych społeczności, ale do wyboru mieli też trzy inne tematy:

Samorząd terytorialny w czasach pandemii czyli o tym, jak samorządy różnych szczebli radzą sobie z koronawirusem (COVID –19). Jakie działania podejmują, by chronić mieszkańców, ale też jak same radzą sobie z ograniczeniami spowodowanymi przez epidemię?
Kobieta w samorządzie czyli o łączeniu ról społecznych. Postaci liderek angażujących się w działalność samorządową, które odgrywają lub odgrywały ważne role w życiu lokalnych/regionalnych wspólnot samorządowych.
Rada młodzieżowa jako forum wymiany myśli, szkoła liderów i forum artykułowania spraw ważnych dla młodego pokolenia.

W kategorii szkół ponadpodstawowych poza trzema głównymi nagrodami (czeki na kwoty od 1700 do 100 złotych) , przyznano pięć wyróżnień (wyróżnieni otrzymali czeki na kwotę 600 złotych). Nagrody finansowe trafiły również do nauczycieli wszystkich laureatów i wyróżnionych.

Wyniki XVII edycji Regionalnego Konkursu Wiedzy o Samorządzie Terytorialnym dla szkół ponadpodstawowych:

I miejsce – Sebastian Rejewski – Zespół Szkół w Jabłonowie Pomorskim (powiat brodnicki).

Temat pracy: Fundusze Europejskie w Twojej gminie Jabłonowo Pomorskie i ich rola
w stymulowaniu rozwoju lokalnych społeczności na przykładzie projektów skierowanych do młodzieży.

Nauczyciel: Ewa Rzepka.

II miejsce – Michał Okruciński – Liceum Ogólnokształcące im. Anny Wazówny w Golubiu-Dobrzyniu.

Temat pracy: Fundusze Europejskie w Twojej gminie i ich rola w stymulowaniu rozwoju lokalnych społeczności.
Nauczyciele: Marek Beyger i Justyna Radzimińska.

III miejsce – Adrian Maciołek – Zespół Szkół w Dobrzejewicach, Liceum Ogólnokształcące w Dobrzejewicach (powiat toruński).
Temat pracy: Fundusze Europejskie w Twojej gminie i ich rola w stymulowaniu rozwoju lokalnych społeczności.

Nauczyciel: Anna Łuszczak.

Wyróżnienia otrzymali:

Wiktoria Radulska – I Liceum Ogólnokształcące im. Jana Kasprowicza z Oddziałami Dwujęzycznymi w Inowrocławiu.

Temat pracy: Fundusze Europejskie w Twojej gminie i ich rola w stymulowaniu rozwoju lokalnych społeczności.

Nauczyciel: Maciej Wasielewski.


Olaf Jagodziński – Liceum Ogólnokształcące im. S. Wyszyńskiego w Szubinie (powiat nakielski).

Temat pracy: Kobieta w samorządzie czyli o łączeniu ról społecznych. Postaci liderek angażujących się w działalność samorządową, które odgrywają lub odgrywały ważne role w życiu lokalnych/regionalnych wspólnot samorządowych.

Nauczyciel: Maciej Kozerewicz.

Alan Jagodziński - Liceum Ogólnokształcące im. S. Wyszyńskiego w Szubinie (powiat nakielski).

Temat pracy: Samorząd terytorialny w czasach pandemii czyli o tym, jak samorządy różnych szczebli radzą sobie z koronawirusem (COVID–19). Jakie działania podejmują, by chronić mieszkańców, ale też jak same radzą sobie z ograniczeniami spowodowanymi przez epidemię?

Nauczyciel: Maciej Kozerewicz.

Szymon Krzykowski – Liceum Ogólnokształcące im. Anny Wazówny w Golubiu-Dobrzyniu.

Temat pracy: Rola Funduszy Europejskich w stymulowaniu rozwoju edukacji na przykładzie Zespołu Szkół nr 1 im. Anny Wazówny w Golubiu-Dobrzyniu.

Nauczyciele: Marek Beyger i Justyna Radzimińska.

Aleksandra Sobieszczańska – IX Liceum Ogólnokształcące im. Tadeusza Nowakowskiego z Oddziałami Dwujęzycznymi w Bydgoszczy.

Temat pracy: Kobieta w samorządzie, czyli o łączeniu ról społecznych. Postaci liderek angażujących się w działalność samorządową, które odgrywają lub odgrywały ważne role
w życiu lokalnych/regionalnych wspólnot samorządowych.

Nauczyciel: Tomasz Szałkowski.

Wszystkim laureatom i wyróżnionym serdecznie gratulujemy.

W Wojewódzkim Komitecie Organizacyjnym tegorocznego konkursu oprócz przewodniczącej zasiadali m.in. przedstawiciele Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu oraz Bydgoszczy oraz Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej we Włocławku.

Materiał: Kancelaria Sejmiku Biuro Prasowe Urzędu Marszałkowskiego

Oceń artykuł: 1 0

Czytaj również

udostępnij na FB

Komentarze (0) Zgłoś naruszenie zasad

Uwaga! Internauci piszący komentarze na portalu biorą pełną odpowiedzialność za zamieszczane treści. Redakcja zastrzega sobie jednak prawo do ingerowania lub całkowitego ich usuwania, jeżeli uzna, że nie są zgodne z tematem artykułu, zasadami współżycia społecznego, a także wówczas, gdy będą naruszać normy prawne i obyczajowe. Pamiętaj! -pisząc komentarz, anonimowy jesteś tylko do momentu, gdy nie przekraczasz ustalonych zasad.

Komentarze pisane WIELKIMI LITERAMI będą usuwane!

Dodaj komentarz

kod weryfikacyjny

Akceptuję zasady zamieszczania opinii w serwisie
Komentarz został dodany. Pojawi się po odświeżeniu strony.
Wypełnij wymagane pola!



LOKALNY HIT

Meble systemowe Dąb Sonoma/ Biały Połysk
Bezpłatne kontrolowanie sprawności ustawienia świateł
Koloryzacja - nowoczesne techniki
Sprzedaż opon
Jadalnia / pokój dzienny
Deska elewacyjna
Modne aranżacje
Meble kuchenne
0

Pandemia ma też pozytywne strony? Wyniki badania mogą szokować

Czwarta fala zakażeń Covid-19 stoi u drzwi, coraz więcej# państw prośbą i groźbą stara się przekonywać opierających się przed szczepieniami obywateli. Może opór to po części efekt przekonania, że pandemia nie jest taka straszna? W badaniu zrealizowanym dla Rejestru Dłużników BIG InforMonitor co szósty Polak mówi, że nie doświadczył żadnych negatywnych skutków pandemii. Według co czwartej dorosłej osoby pandemia przyniosła tyle samo następstw pozytywnych, co negatywnych, są też nieliczni, którzy dostrzegają więcej plusów sytuacji. Inaczej uważa połowa społeczeństwa.

(czytaj więcej)
0

Remontują zamek w Świeciu. Cenny zabytek odzyskuje dawny wygląd

W czternastowiecznym zamku krzyżackim# w Świeciu nad Wisłą od roku trwają intensywne prace, dzięki którym ten cenny zabytek odzyskuje dawny wygląd. Oprócz niezbędnych remontów odtwarzane są także detale architektoniczne budynku.

(czytaj więcej)
0

Co musisz wiedzieć o ZOL i ZPO? Z jakich specjalistów możesz skorzystać?

ZOL, czyli zakład opiekuńczo-leczniczy, i ZPO#, czyli zakład pielęgnacyjno-opiekuńczy, to miejsca, do których pacjent trafia, żeby odzyskać sprawność

(czytaj więcej)
0

Dobra zabawa i spora oszczędność. Wakacje z Kartą Dużej Rodziny

Wakacje to czas, kiedy chętnie korzystamy z różnego# rodzaju rozrywek oferowanych np. przez parki wodne, parki rozrywki czy sale zabaw. Odwiedzamy też muzea, galerie sztuki, parki zoologiczne. Warto pamiętać, że wiele z nich oferuje zniżki dla posiadaczy Karty Dużej Rodziny. To dobra zabawa i spora oszczędność!

(czytaj więcej)