Napisały nową wersję „Czerwonego Kapturka” w języku angielskim
fot. pow.
Uczennice Liceum Ogólnokształcącego przy ZS im. S. Staszica wzięły udział w# zajęciach pozalekcyjnych, w ramach których napisały w języku angielskim nową wersję „Czerwonego Kapturka”. Książeczka dedykowana jest młodszym koleżankom i kolegom uczącym się w szkole podstawowej oraz przekazana zostanie nauczycielom języka angielskiego w szkołach podstawowych na terenie powiatu nakielskiego.
Zajęcia odbywały się w ubiegłym roku szkolnym w ramach projektu finansowanego przez Starostwo Powiatowe i zatytułowanego „Kreatywność przede wszystkim!” Po całym procesie przygotowania oprawy graficznej oraz druku możemy podziwiać pierwsze efekty ich pracy!
Działania podjęte w ramach projektu miały na celu stworzenie uczniom okazji do rozwoju wyobraźni, nieszablonowego myślenia, innowacyjności oraz samodzielności, co wpisywało się w podstawowe kierunki polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2020/21.
Projekt sam w sobie był działaniem innowacyjnym, ponieważ polegał na współpracy szkoły, jej organu prowadzącego oraz jednostki doskonalenia nauczycieli.
Koordynator projektu zaprosił do współpracy doradczynie metodyczne przy Kujawsko-Pomorskim Centrum Edukacji Nauczycieli, które przygotowały oprawę metodyczną do książeczki. Na stronie KP CEN można znaleźć scenariusze zajęć opartych na pracy z książeczką, a ona sama opatrzona została dodatkiem, w którym zamieszczono ćwiczenia w formie tradycyjnej, jak i online. Książka w formacie PDF jest również dostępna na stronie internetowej placówki.
Sama książeczka napisana została przez uczennice w taki sposób, aby uczniowie szkoły podstawowej mogli wystawić ją w formie sztuki teatralnej.
Autorkami książeczki ‘Little Red Wolfy Hood’ są Zuzanna Gamalska i Julia Mazgaj. Ilustracje przygotowane zostały przez Zuzannę Gamalską i Oliwię Żywicką. W ramach projektu napisane zostały jeszcze dwie książki, które zostaną opublikowane już wkrótce.
Koordynator projektu, Joanna Betscher, pragnie podziękować swoim uczniom za zaangażowanie i chęć współpracy, doradczyniom metodycznym za wsparcie przy przygotowaniu scenariuszy i zadań, panu Piotrowi Benenowskiemu za oprawę graficzną książeczki, oraz członkom Zarządu Rady Powiatu Nakielskiego za przyznanie grantu na realizację tego projektu.
Materiał: Joanna Betscher - ZS im. S. Staszica w Nakle
Autor nie wyraża zgody na komentowanie.
Czytaj również
- Prestiżowe stypendium dla ucznia Żeglugi. Daniel Apalczyk wyróżniony
- W wielkanocnym nastroju. Powstały urocze dekoracje
- Warsztaty na uniwersytecie. Uczniowie "Żeglugi" w murach bydgoskiej uczelni
- IX Święto Krowy. Ogólnopolska konferencja w Samostrzelu
- "Zawodowe Talenty Kujaw i Pomorza". Stypendia dla uczniów "Łokietka"
Jak prawidłowo stosować antybiotyki? Nie przerywaj kuracji
Czy wiesz, jak prawidłowo stosować antybiotyki? Zapobieganie infekcjom i odpowiednie ich# leczenie pomogą zachować skuteczność leków i zapobiegać antybiotykoodporności.
(czytaj więcej)Ćwiczenia policjantów i straży granicznej. Wspólne działania
Policjanci, wspólnie ze strażą graniczną, wzięli udział# w ćwiczeniach na terenie Portu Lotniczego w Bydgoszczy. Miały one na celu sprawdzenie i utrwalenie działań służb w odpowiedzi na realne zagrożenia, które mogą wystąpić podczas codziennej działalności lotniska.
(czytaj więcej)Terytorialsi na kolejnym szkoleniu. Kurs SERE był bardzo wymagający
Ucieczka, unikanie przeciwnika, przetrwanie w terenie to tylko niektóre #zagadnienia kursu SERE poziomu B, który w minionym tygodniu zrealizowało Centrum Szkolenia Wojsk Obrony Terytorialnej w Toruniu. W 5-dniowym kursie udział wzięło kilkunastu Terytorialsów z całego kraju, a zajęcia realizowane były m.in. na terenie borów Tucholskich.
(czytaj więcej)Co nam mówi kod kreskowy? Czy prefiks 590 = Polska?
Kto odpowiada za kody kreskowe#? GS1 to międzynarodowa organizacja zajmująca się zarządzaniem systemem znakowania produktów kodami kreskowymi.
(czytaj więcej)