Dziś mamy 25 marca 2025, wtorek, imieniny obchodzą:

12 lutego 2025

Planowana rozbudowa Aura Parku. Decyzję podejmą mieszkańcy?

fot. MM

fot. MM

Czy rozwój północnej części # Nakła w zakresie poszerzenia ilości usług handlowych w postaci dalszej rozbudowy Aura Parku to dobry pomysł? Właściciel Aura Parku zamierza dalej inwestować, ale zgodę muszą wyrazić radni.

Właściciel Aura Parku – firma TERG S.A. z siedzibą w Złotowie – ma dalsze plany na rozwój centrum handlowego. Aby wspomniana firma mogła zrealizować swoje zamierzenia, nakielscy radni musieliby wyrazić uchwałą zgodę na dokonanie zmian w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego. Radni obecnie nie podjęli żadnej decyzji w tej sprawie. Warto przypomnieć, że radni już raz takową uchwałę odrzucili, lecz miało to miejsce jeszcze w poprzedniej kadencji. Dlatego też teraz nowo wybrani radni również staną przed istotną dla lokalnej społeczności decyzją. Jeśli chodzi o stan prawny terenu Aura Parku, to firma TERG S.A. nabyła go już kilka lat temu od osoby prywatnej. Na terenie, o który firma zamierza rozbudować istniejące przy ul. Mroteckiej centrum handlowe, obowiązuje aktualnie plan zagospodarowania przestrzennego, gdzie może powstać tzw. mieszkaniówka z dopuszczeniem drobnych usług. Firmie zależy na tym, by zamienić ten plan na pozwolenie funkcjonowania szeroko pojętych usług.

„Dajmy zadecydować mieszkańcom”

Na ostatnim posiedzeniu komisji edukacji, kultury, sportu, zdrowia, polityki społecznej i porządku publicznego Rady Miejskiej w Nakle, w której uczestniczyli Jan Grabarski (przewodniczący), Anna Karolczak, Joanna Kotewa, Kazimierz Wnuk i Antoni Żygowski – złożono oficjalny wniosek dotyczący potencjalnej rozbudowy Aura Parku w Nakle. – Wnioskujemy o przeprowadzenie konsultacji z mieszkańcami całej gminy poprzez przeprowadzenie ankiet na sprawozdawczych zebraniach sołeckich i samorządów mieszkańców, a także o zamieszczenie ankiety na internetowej stronie miasta i gminy Nakło nad Notecią. Uważam, że decydujący głos w tej sprawie należy oddać ludziom. Wówczas na przełomie kwietnia i maja, przy procedowaniu uchwały ws. dokonania zmian w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego, będziemy wiedzieli, jaki jest odzew lokalnej społeczności w szerszej skali. Po prostu w tej konkretnej sprawie dajmy zadecydować mieszkańcom – mówił radny Jan Grabarski. Wniosek złożyli członkowie komisji, tak więc należy się spodziewać, że przy okazji najbliższych zebrań sprawozdawczych, do porządku obrad każdego z nich dodany będzie stosowny punkt, dotyczący omówienia tematu dalszego rozwoju centrum handlowego Aura Park w Nakle.

 

Oceń artykuł: 77 28

Czytaj również

udostępnij na FB

Komentarze (86) Zgłoś naruszenie zasad

    • 36 (58)

    Mietek , w dniu 12-02-2025 10:00:33 napisał:

    Jestem za tym aby się rozwijało to

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (1)
    • 28 (50)

    mieszkaniec, w dniu 12-02-2025 10:05:22 napisał:

    miejsca pracy na ludzi, jestem za

    odpowiedz

    • 22 (46)

    vb, w dniu 12-02-2025 10:17:40 napisał:

    Budować , - jest to oczywiste i bezdyskusyjne .Koniec kropka .Rozrusza prawdziwy handel i możliwości związane z tym ..

    odpowiedz

    • 20 (42)

    An, w dniu 12-02-2025 10:37:50 napisał:

    Oczywiście że budować

    odpowiedz

    • 20 (40)

    Patrycja , w dniu 12-02-2025 11:12:53 napisał:

    Zdecydowanie jestem na tak Nakło powinien nno się rozwijać a i ludzie powinni też mieć pracę i możliwośc zatrudnienia.

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (1)
    • 15 (31)

    miki, w dniu 12-02-2025 11:46:10 napisał:

    Jestem za rozbudową tego parku handlowego nie widzę powodu by nie miał się robudowywać

    odpowiedz

    • 18 (22)

    Slawek, w dniu 12-02-2025 11:55:12 napisał:

    A kiedy jakiś przemysł , prawdziwe miejsca pracy, budujcie budujcie i odblokujcie centrum, jak zwykle nikt nie bierze odpowiedzialności .

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (1)
    • 30 (40)

    trzeciewiec, w dniu 12-02-2025 11:55:33 napisał:

    dlaczego nie daliście decydowac mieszkańcom gdy postanowiliscie wydac 67 mln zł na amfiteatr ? czy 5 mln na lądowisko do śmigłowca ? i inne bzdety

    odpowiedz

    • 11 (27)

    Henek, w dniu 12-02-2025 11:59:46 napisał:

    Budować bo inaczej Nakło będzie wielką dziurą bez cywilizacji

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (1)
    • 14 (16)

    Tak na marginesie, w dniu 12-02-2025 12:00:15 napisał:

    Radnych zawsze można"złamać" Znajdą się tacy których argument siły nie przekona,ale argument konkretnej kwoty już tak.Wszędzie tam gdzie toczy się walka o biznes,o grunty do gry wkracza parszywa polityka z równie parszywą alternatywą tj.szantaż,albo korupcja.Jaki schemat zostanie tu wdrożony,przekonamy się.Głosowanie radnych będzie jawne będzie z imienia i nazwiska.Uczciwi i ci z moralnym kręgosłupem nie mają się czego bać.

    odpowiedz

    • -9 (43)

    Moje, w dniu 12-02-2025 12:02:53 napisał:

    To miejsce już zabiło małych handlowców w Nakle , po rozbudowie dobije resztę małych interesów . Nie znoszę tego miejsca . Po rozbudowie pewnie nawet kebaby i lumpeksy padną bo tam otworzą się następne sieciówki z jedzeniem i jakiś wielki lumpeks .To moje zdanie , ale jest demokracja i pewnie będzie rozbudowany .

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (4)
    • 9 (13)

    Ccc, w dniu 12-02-2025 12:03:03 napisał:

    Nakło odblokujcie

    odpowiedz

    • 6 (20)

    XXX , w dniu 12-02-2025 12:30:49 napisał:

    KFC

    odpowiedz

    • -4 (10)

    Ksc, w dniu 12-02-2025 12:36:41 napisał:

    Super temat powiat jest wielki

    odpowiedz

    • 3 (17)

    Asia, w dniu 12-02-2025 12:41:04 napisał:

    Jestem za!

    odpowiedz

    • 3 (21)

    nakielanin , w dniu 12-02-2025 12:41:49 napisał:

    rozbudować aura park

    odpowiedz

    • 3 (17)

    Nakielanin , w dniu 12-02-2025 12:44:57 napisał:

    Rozbudować jestem za

    odpowiedz

    • -3 (11)

    Inwestor, w dniu 12-02-2025 12:51:34 napisał:

    Dokładnie ma tamllowstac usługowa czyli fryzjerzy lumpy itp

    odpowiedz

    • 4 (20)

    6, w dniu 12-02-2025 13:00:38 napisał:

    Jestem za rozbudową i dołożyć Kaufland

    odpowiedz

    • 3 (21)

    On, w dniu 12-02-2025 13:17:41 napisał:

    Tak stawiajcie markety zachodnie sklepy a my jako tania siła robocza za wszawe grosze .Brawo wy nasze sklepiki do likwidacji o to chodzi tym z Warszawy .Miłego dnia .

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (1)
    • 9 (15)

    Ffg, w dniu 12-02-2025 13:24:43 napisał:

    Odblokować Nakło

    odpowiedz

    • 2 (20)

    Inspektor, w dniu 12-02-2025 13:53:48 napisał:

    Proponuję rozbudować. A dodatkowo na przeciwko niech powstanie KFC.

    odpowiedz

    • 2 (22)

    A, w dniu 12-02-2025 14:05:43 napisał:

    Ale to nowsze społeczeństwo jest głupie, liczy się tylko konsumpcjonizm. Jeszcze do tego jakiś baranowi marzy się KFC. Oczywiście, że trzeba być przeciw. Zarżnecie Nakło parobki zachodnich sieciówek. Juz na zawsze zostaniecie niewolnikami zachodnich korpo.

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (1)
    • 3 (15)

    Nakielanka, w dniu 12-02-2025 14:17:10 napisał:

    Wszyscy chcą dalszej rozbudowy tylko nie wiedzą że podatki nie idą do naszej gminy tylko tam gdzie jest zarejestrowana daną działalność

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (1)
    • -2 (6)

    Ty, w dniu 12-02-2025 14:39:03 napisał:

    Bo jak większość z zrzadzacych jesteście ograniczeni

    odpowiedz

    • 11 (11)

    Nakielanin, w dniu 12-02-2025 14:48:41 napisał:

    Żeby wydawać trzeba mieć pieniądze a żeby je mieć trzeba zarabiać. Dlaczego wygania się z Nakła inwestorów chcących zakłady przemysłowe stawiać a idzie się w kierunku tworzenia nowych miejsc na konsumpcjonizm? Takim kierunkiem zniszczymy Nakło poprzez brak miejsc pracy. A jak popyt na pracę będzie większy niż podaż to będziemy pracować za grosze.

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (1)
    • 0 (4)

    Xyz, w dniu 12-02-2025 14:51:12 napisał:

    Jestem za, a nawet przeciw

    odpowiedz

    • 2 (8)

    Adrian, w dniu 12-02-2025 14:51:58 napisał:

    Zastanawia mnie, że zwłaszcza w okresie świąt przy tych fast foodach są ogromne kolejki. Ludzie, wy naprawdę nie macie co w domu żreć tylko wpychacie w siebie to szkodliwe żarcie?

    odpowiedz

    • 0 (6)

    Spidi the Alcoholic , w dniu 12-02-2025 14:53:42 napisał:

    A będzie monopolowy ?

    odpowiedz

    • -2 (6)

    Lary, w dniu 12-02-2025 14:58:12 napisał:

    Może i jestem za, tylko że dla dzisiejszych ludzi postęp znaczy wielkie galerie ...

    odpowiedz

    • -4 (8)

    Nakielanin , w dniu 12-02-2025 15:17:59 napisał:

    Jesteśmy mieszkabcami obywatelemi zostawiamy nasze podatki w naszym mieście w naszej gminie dlatego powinno być zawsze referendum. Wiele inwestycji jest nie trafionych. Rynek na Krzywoustego lodowisko na basenie muszelka i jej odbudowa i wiele innych. Naklo powinno się rozwijać Aura park też

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (1)
    • -5 (9)

    Xxx, w dniu 12-02-2025 15:18:06 napisał:

    Rozbudować

    odpowiedz

    • 0 (16)

    XYZ, w dniu 12-02-2025 15:27:51 napisał:

    Do Adriana -właśnie w samą wigilię i święta Bożego Narodzenia w centrum miasta są otwarte fast foody i to tobie nie przeszkadza . A może Żabki ,których jest coraz więcej w samym centrum miasta Nakła , także paskudne sprzedają żarcie to ok - , a ceny mają z kosmosu , kupując tam wspierasz imperium niejakiego ojca Rydzyka ( jest jednym z udziałowców). Dlatego wolałabym dokonywać zakupy w Aura Parku np. Aldi czy Kauflandzie , a także przydałby się sklepy budowlane OBI czy Castorama.

    odpowiedz

    • 0 (12)

    Mieszkanka Nakla , w dniu 12-02-2025 15:58:02 napisał:

    Jak najbardziej na Tak .Centrum już dawno umarło i szkoda czasu i nerwów tym bardziej że nie ma gdzie zaparkować.

    odpowiedz

    • 0 (6)

    Dzesika , w dniu 12-02-2025 16:14:28 napisał:

    Rozdudowac potrzebne są tam jeszcze 4 żabki i 4 lumpeksy z odzieżą sprawdzoną.

    odpowiedz

    • -1 (7)

    Nakielsnin, w dniu 12-02-2025 16:29:08 napisał:

    KFC tylko reszta bez zmian ponieważ Nakło umiera sklepiki się zamykają już ledwo wiążą koniec z początkiem a podatki zostają w gminie ludzie obudźcie się coraz gorzej się dzieje

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (1)
    • -3 (3)

    Adam, w dniu 12-02-2025 16:37:59 napisał:

    Nie będzie KFC i Kauflanda tam będzie część usługowa tam może być fryzjer mechanik zakład pogrzebowy itp

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (1)
    • 2 (2)

    Xyz, w dniu 12-02-2025 17:18:35 napisał:

    Rozbudujcie i zobaczymy efekty za 5 lat ale oczywiście winnni będą mieszkańcy , jak już radni mówią mieszkańcy niech zdecydują a sami wiedzą że istnieje duża obawa co do tej inwestycji

    odpowiedz

    • 2 (2)

    Ddd, w dniu 12-02-2025 17:20:57 napisał:

    Jestem przeciw i za : jakąś analiza a nie kilku mieszkańców i rada bez radna decyduje, nikt niechce wziąć odpowiedzialności taką mamy władzę

    odpowiedz

    • 0 (6)

    Eloelo320, w dniu 12-02-2025 18:03:36 napisał:

    KFC, Empik, Castorama i brakuje tam paczkomatów Jestem za rozbudową

    odpowiedz

    • 6 (6)

    ci co kasę z tego biorą nawet nie wiedzą gdzie polska leży!, w dniu 12-02-2025 18:33:39 napisał:

    no jeśli rozbudowa glerii to ma być rozwój miasta - to współczuje!!

    odpowiedz

    • 0 (6)

    Nakielanka, w dniu 12-02-2025 18:43:46 napisał:

    Oczywiście że budować!!!!

    odpowiedz

    • 2 (4)

    Damian, w dniu 12-02-2025 19:02:12 napisał:

    KFC empik ? Nie bądźcie śmieszni zapomnieliście że na wiosce mieszkacie

    odpowiedz

    • 2 (2)

    Ala, w dniu 12-02-2025 19:23:05 napisał:

    Do szefa. Gdzie są kurła chodniki w tej śmiesznej AURZE?

    odpowiedz

    • 1 (1)

    stan ateez, w dniu 12-02-2025 19:27:44 napisał:

    dodajcie empik

    odpowiedz

    • 10 (10)

    Brd, w dniu 12-02-2025 19:42:08 napisał:

    Uporządkować ruch drogowy przede wszystkim

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (1)
    • 4 (4)

    Xxx, w dniu 12-02-2025 20:01:09 napisał:

    Odblokować centrum Nakła i se budujta te markety

    odpowiedz

    • 5 (5)

    Urzednik, w dniu 12-02-2025 20:20:15 napisał:

    Kiedy szanowna władza ściągnie przemysł do Nakła!!! Pokażcie co potraficie. odblokować centrum i reszta się” poukłada”

    odpowiedz

    • -1 (9)

    Nakiel , w dniu 12-02-2025 21:06:41 napisał:

    Ja jestem za rozbudową, w centrum nie musi być sklepów, mogą być restauracje i kawiarnie

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (1)
    • 1 (1)

    Zainteresowany , w dniu 12-02-2025 21:18:17 napisał:

    Właścicielowi powinno nakazac się aby kor,ystał z Przy różnego rodzaju usługach z miejscowych przedsiębiorców ktor, w Nakle płacą podatki.Jak nie to wyjazd do Zlotowa

    odpowiedz

    • -1 (1)

    Nakielanka, w dniu 12-02-2025 21:21:37 napisał:

    Tym cwaniakom i oszustom ze Złotowa pozwolić się panoszyć?! Zróbcie przetarg albo sami wybudujcie dla ludzi z naszego Powiatu.

    odpowiedz

    • 2 (2)

    Arko, w dniu 12-02-2025 21:32:06 napisał:

    Ja tam widzę coś na wzór canpol zoo Człuchów z parkiem rozrywki, strefą gastronomiczną i kilkoma nowymi marketami, to by ściągnęło jakaś turystykę do tego beznadziejnego miasteczka powodując lokalny wzrost gospodarczy. Jeśli nie ma naturalnego dobrą przyciągającego turystów, stwórz substytut.

    odpowiedz

    • -2 (8)

    Arczi, w dniu 12-02-2025 22:05:47 napisał:

    Na ch.... ten amfiteatr , biblioteka za miliony świecącą pustkami, lądowisko, park end rider? Ile dostaliście w łapę??? Skurw...

    odpowiedz

    • 11 (15)

    Naklok, w dniu 12-02-2025 22:29:48 napisał:

    Odblokować Nakło!!!!! Czy ktoś był na Gimnazjalnej jak był korek od torów do Dąbrowskiego a na sygnale pędziła straż pożarna ulicą Gimnazjalną? Prawie się wszyscy potaranowali, bo najszybszy dojazd do Hallera był właśnie tam. Gdzie są odpowiedzialni za takie sytuacje? To jakiś dramat, wszyscy z którymi rozmawiam omijają Nakło szerokim łukiem właśnie z powodu takiej organizacji ruchu. Nie pomyśleli radni, że to zabije ich własne interesy, oj szkoooda :)

    odpowiedz

    • -1 (1)

    346444, w dniu 12-02-2025 22:46:01 napisał:

    Kto -Grabarski -na co liczycie. On miał by niby być, przeciwko UFFFF To już dawno zdecydowano , pic na wodę z tym pseudo zapytaniem.

    odpowiedz

    • 0 (8)

    Ala , w dniu 12-02-2025 23:50:54 napisał:

    Jestem na tak

    odpowiedz

    • 0 (10)

    XXX, w dniu 13-02-2025 00:02:55 napisał:

    Jestem za np. Smyk lub Empik, Kolporter lub Inmedio lub jakiś pub dla młodzieży

    odpowiedz

    • 4 (6)

    Bliski Urzędnik , w dniu 13-02-2025 08:57:29 napisał:

    Przywrócić organizacje dwukierunkowa ,banda zarządzających bez podstawowej wiedzy , radni z przypadku podejmując strategiczne decyzje Widzę to na codzień brak elementarnej wiedzy , tylko głupie uśmieszki i byle dalej do pierwszego , oficjalnie mówią jeszcze 4 lata i kończą , tragedia z podejściem do tematu , nie interesuje ich kompletnie czy Nakło będzie bezrobotne zadłużone itp. - słowa urzędnika radnych

    odpowiedz

    • -1 (3)

    atak, w dniu 13-02-2025 10:36:43 napisał:

    Oczywiście, że zadecydujemy. A Ci z opustoszałych kamienic do roboty. :)

    odpowiedz

    • 3 (5)

    atak, w dniu 13-02-2025 16:27:53 napisał:

    Oczywiście że jestem na NIE

    odpowiedz

    • -2 (6)

    Kkkkkk, w dniu 13-02-2025 16:30:18 napisał:

    A ja uważam że na rynku powinien być całkowity zakaz jazdy samochodów. Zrobić deptaki dla pieszych i rowerów

    odpowiedz

    • 4 (4)

    Kasis, w dniu 13-02-2025 17:02:36 napisał:

    Tak powinna byc rozbudowa a rynek powinny byc kawiarenki. I porzadna resteuracja

    odpowiedz

    • -3 (3)

    Iza, w dniu 14-02-2025 15:35:12 napisał:

    Ja się tez wypowiem bo jakby zrobili tam sinsaja to by było lepiej. każdy z polichna tam jezdzi i kiedy jechałam z somsiadkom. fajnie tam jest i taniej jak w pepkach

    odpowiedz

    • 2 (2)

    Eni, w dniu 16-02-2025 23:09:17 napisał:

    Absolutnie jestem przeciwna. Centrum Nakła niedługo będzie opustoszała. Nakło to będzie miasto widmo. Mieszkańcy centrum i okolic po cokolwiek będą zmuszeni iść kilka kilometrów pod górkę, albo za taksówkę płacić więcej niż w Bydgoszczy podczas trasy z uwzględnieniem sygnalizacji świetlnej. Centrum z dobrymi sklepikami, z wartościowym i wysokiej jakości towarem umrze, przestanie istnieć. Zniszczy się ludzi, przedsiębiorców drobnych i miasto. Zacznijmy również od tego, że nie wszyscy mają samochód lub nie wszyscy mogą prowadzić samochód, że względów zdrowotnych, różnych schorzeń. Inni są starsi, a jeszcze są osoby, które nie czują się dobrze za kierownicą w dzisiejszych warunkach na zatłoczonych i pełnych ignorantów ulicach, drogach. Należy myśleć nie tylko o sobie, ale również o innych. Ja mogę sobie podjechać do tego tak zwanego ,,pseudo centrum", jednak Nakło ma być dla wszystkich mieszkańców, a nie tylko dla wybranych i mieszkających na peryferiach. Czytając wpisy pod artykułem, zgadzam się z osobami, które piszą o zasadniczym problemie Nakła, a mianowicie o braku miejsc pracy w przemyśle, w przedsiębiorstwach, w zakładach pracy, w biurach i w pracy fizycznej. Przede wszystkim miasto może się rozwijać, gdy jest przemysł, a nie tylko sklepy, sklepy i sklepy, które dodatkowo są usytuowane na obrzeżach miasta i nie są bezpośrednio dostępne dla wszystkich, które niszczą rodzimych przedsiębiorców, które wyciągają pieniądze poza miasto, dla obcej jednostki nadzorującej. Nie patrzy się na prawdziwy rozwój miasta, ale na pozorną niby , światowość. Poza tym, niektórzy jakby mogli, wjechałby samochodem do sklepu i nie wysiadając robiliby zakupy. Miejsca parkingowe są dla nich najważniejsze, a przecież można się przejść kawałeczek na płaskim terenie i zrobić zakupy wysokiej jakości produktów, a nie tylko taśmówkę i w większości poniżej norm. Celowo piszę o płaskim terenie, ponieważ centrum jest tak usytuowane. Jeszcze jedno, buty, które są w jednym z sieciowych sklepów nie zawsze spełniają potrzeby konsumentów. Natomiast w centrum są jakościowo lepsze, dopracowane, i droższe i tańsze, dla każdego. Nie schodząc z jakości. W Aura nie można zakupić drobiazgów, które są dostępne w sklepach w centrum. Gdy ich nie będzie, to już tylko internet pozostaje. Jednak nie wszyscy korzystają z zakupów internetowych i nie należy ich do tego zmuszać. Podsumowując, jestem na nie. Nie powinno się rozbudowywać Aura Parku, z uwagi na to, że zniszczy się w ten sposób centrum Nakła i całe miasteczko wraz z jego mieszkańcami. Ten upadek nie obejmie tylko ludzi mieszkających w mieście, w centrum i okolicach, nie obejmie tylko lokalnych sklepikarzy, drobnych przedsiębiorców, ludzi których oni zatrudniali, ale obejmie wszystkich, związanych z tym miastem, również ludzi władnych i zarządzających. Bez przemysłu i większej ilości miejsc pracy fizycznej i biurowej dla mieszkańców, nie będzie niedługą czym władać. Najwyżej miastem widmem, kiedyś w programach opustoszałe miejsca i budowle, będzie nasze miasto. Kidyś ludzie będą zadtanawiać się co tutaj było i dlaczego się skończyło.

    odpowiedz

    • 3 (3)

    Eni, w dniu 16-02-2025 23:10:05 napisał:

    Absolutnie jestem przeciwna. Centrum Nakła niedługo będzie opustoszała. Nakło to będzie miasto widmo. Mieszkańcy centrum i okolic po cokolwiek będą zmuszeni iść kilka kilometrów pod górkę, albo za taksówkę płacić więcej niż w Bydgoszczy podczas trasy z uwzględnieniem sygnalizacji świetlnej. Centrum z dobrymi sklepikami, z wartościowym i wysokiej jakości towarem umrze, przestanie istnieć. Zniszczy się ludzi, przedsiębiorców drobnych i miasto. Zacznijmy również od tego, że nie wszyscy mają samochód lub nie wszyscy mogą prowadzić samochód, że względów zdrowotnych, różnych schorzeń. Inni są starsi, a jeszcze są osoby, które nie czują się dobrze za kierownicą w dzisiejszych warunkach na zatłoczonych i pełnych ignorantów ulicach, drogach. Należy myśleć nie tylko o sobie, ale również o innych. Ja mogę sobie podjechać do tego tak zwanego ,,pseudo centrum", jednak Nakło ma być dla wszystkich mieszkańców, a nie tylko dla wybranych i mieszkających na peryferiach. Czytając wpisy pod artykułem, zgadzam się z osobami, które piszą o zasadniczym problemie Nakła, a mianowicie o braku miejsc pracy w przemyśle, w przedsiębiorstwach, w zakładach pracy, w biurach i w pracy fizycznej. Przede wszystkim miasto może się rozwijać, gdy jest przemysł, a nie tylko sklepy, sklepy i sklepy, które dodatkowo są usytuowane na obrzeżach miasta i nie są bezpośrednio dostępne dla wszystkich, które niszczą rodzimych przedsiębiorców, które wyciągają pieniądze poza miasto, dla obcej jednostki nadzorującej. Nie patrzy się na prawdziwy rozwój miasta, ale na pozorną niby , światowość. Poza tym, niektórzy jakby mogli, wjechałby samochodem do sklepu i nie wysiadając robiliby zakupy. Miejsca parkingowe są dla nich najważniejsze, a przecież można się przejść kawałeczek na płaskim terenie i zrobić zakupy wysokiej jakości produktów, a nie tylko taśmówkę i w większości poniżej norm. Celowo piszę o płaskim terenie, ponieważ centrum jest tak usytuowane. Jeszcze jedno, buty, które są w jednym z sieciowych sklepów nie zawsze spełniają potrzeby konsumentów. Natomiast w centrum są jakościowo lepsze, dopracowane, i droższe i tańsze, dla każdego. Nie schodząc z jakości. W Aura nie można zakupić drobiazgów, które są dostępne w sklepach w centrum. Gdy ich nie będzie, to już tylko internet pozostaje. Jednak nie wszyscy korzystają z zakupów internetowych i nie należy ich do tego zmuszać. Podsumowując, jestem na nie. Nie powinno się rozbudowywać Aura Parku, z uwagi na to, że zniszczy się w ten sposób centrum Nakła i całe miasteczko wraz z jego mieszkańcami. Ten upadek nie obejmie tylko ludzi mieszkających w mieście, w centrum i okolicach, nie obejmie tylko lokalnych sklepikarzy, drobnych przedsiębiorców, ludzi których oni zatrudniali, ale obejmie wszystkich, związanych z tym miastem, również ludzi władnych i zarządzających. Bez przemysłu i większej ilości miejsc pracy fizycznej i biurowej dla mieszkańców, nie będzie niedługą czym władać. Najwyżej miastem widmem, kiedyś w programach opustoszałe miejsca i budowle, będzie nasze miasto. Kiedyś ludzie będą zastanawiać się co tutaj było i dlaczego się skończyło.

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (3)
    • 0 (0)

    Ja, w dniu 17-02-2025 09:15:39 napisał:

    castorama i nie będzie trzeba do bydgoszczy jechać

    odpowiedz

Uwaga! Internauci piszący komentarze na portalu biorą pełną odpowiedzialność za zamieszczane treści. Redakcja zastrzega sobie jednak prawo do ingerowania lub całkowitego ich usuwania, jeżeli uzna, że nie są zgodne z tematem artykułu, zasadami współżycia społecznego, a także wówczas, gdy będą naruszać normy prawne i obyczajowe. Pamiętaj! -pisząc komentarz, anonimowy jesteś tylko do momentu, gdy nie przekraczasz ustalonych zasad.

Komentarze pisane WIELKIMI LITERAMI będą usuwane!

Dodaj komentarz

kod weryfikacyjny

Akceptuję zasady zamieszczania opinii w serwisie
Komentarz został dodany. Pojawi się po odświeżeniu strony.
Wypełnij wymagane pola!



LOKALNY HIT

Ewidencja Importu Aut
2400 zł / rokPLN
Zezwolenie na zbieranie odpadów
od 2000PLN
Konstrukcje stalowe
KOBIZE
500PLN
Audyt środowiskowy
3000PLN
Budowa magazynów
Budowa hal
Fotoobraz na płótnie 50x70
121,00 zł PLN
0

Koleją do Ciechocinka. Połączenie jeszcze w tym roku

W obecności wicemarszałek Anety Jędrzejewskiej 21 marca zostanie # podpisania umowa między spółką PKP Polskie Linie Kolejowe a wykonawcą inwestycji na modernizację siedmiokilometrowego odcinka linii kolejowej z Aleksandrowa Kujawskiego do Ciechocinka.

(czytaj więcej)
0

Coraz mniej umów o dzieło. Ich liczba spada z roku na rok

W 2024 roku do ZUS wpłynęło # 1,1 mln formularzy RUD, w których zgłoszono blisko 1,4 mln umów o dzieło. To najmniejsza liczba formularzy oraz umów o dzieło zgłoszonych do ZUS-u od momentu wprowadzenia rejestru umów o dzieło. W województwie kujawsko-pomorskim złożono ponad 23,1 tys. formularzy RUD, dotyczących 24,5 tys. umów o dzieło.

(czytaj więcej)
0

100 lat działalności RDLP w Toruniu. Świętowano jubileusz

1 lutego 2025 roku minęło równo 100 lat od powstania # Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Toruniu. To niezwykły jubileusz, który zgromadził licznych gości – przedstawicieli władz, instytucji, leśników oraz wszystkich, którym bliska jest idea ochrony i zrównoważonego gospodarowania lasami

(czytaj więcej)
0

Spotkanie poświęcone weteranom. Ich doświadczenie jest nieocenione

W 8 K-PBOT odbyło się dwudniowe spotkanie poświęcone# weteranom misji poza granicami państwa. Brygada wyróżnia się liczbą weteranów – służy w niej ponad 80 osób, z których wiele brało udział w misjach kilkukrotnie, nawet ponad pięć razy. Wśród nich znajduje się również weteran poszkodowany na misji w Afganistanie.

(czytaj więcej)