Dziś mamy 16 września 2021, czwartek, imieniny obchodzą:

11 kwietnia 2018

Jak pracować w warunkach open space?

Znalazłaś ostatnio pracę dzięki Pracuj.pl. Kiedy przyszłaś do biura, okazało się, że zostało ono skonstruowane na zasadzie open space, z którym nie miałaś jeszcze do czynienia. Jedyne, co ci się z tym kojarzy to hałas, harmider, ciągły dźwięk telefonów. Jak się zachować na takiej przestrzeni? Czy taki rodzaj biura ma jedynie same wady? Jak wygląda taka praca oraz jak należy się zachować, aby nie utrudniać innym pracy? Tego wszystkiego dowiesz się czytając nasz artykuł.

Open space – co to w ogóle jest?

To nic innego jak ‘otwarta przestrzeń’. Pracownicy zajmują miejsca w jednym wielkim pomieszczeniu, z dużą ilością biurek, które są oddzielone od siebie cienkimi ściankami. Tworzą one tzw. boksy. Biuro ma swoich przeciwników, jak również zwolenników.  Pierwsze biura takiego typu powstały w Stanach Zjednoczonych,.

Wady i zalety biura typu open space

Ogromną zaletą takiego typu biura jest bliski kontakt współpracowników. Dzięki temu, że znajdują się blisko siebie mogą się konsultować, przekazywać sobie informacje i dokumenty znacznie szybciej i sprawniej. Ponadto, współpraca bywa o wiele łatwiejsza. W momencie, kiedy niezbędna jest rozmowa, szybka konsultacja – nie trzeba szukać danej osoby po całym budynku, ponieważ mamy ją tuż obok siebie, niemalże na wyciągnięcie ręki. Dużą zaletą jest również fakt, że osoby nowo przyjęte mogą przyglądać się pracy swoich bardziej doświadczonych kolegów i uczyć się od nich. Jeżeli chodzi o kwestie finansowe – open space jest tańszy i bardziej ekonomiczny od mniejszych pomieszczeń. Takie biuro posiada również wady. Jedną z nich jest przede wszystkim wszechogarniający nas hałas, który uniemożliwia koncentrację na pracy. Ponadto, możemy czuć się nieustannie obserwowani. To powoduje u nas stres i presję.

Jak zachowywać się w biurze typu open space?

Istnieje kilka ważnych zasad, które pomogą ci lepiej zaaklimatyzować się w tym miejscu i sprawią, że twoja praca stanie się przyjemniejsza. Oto one:

  • Spersonalizuj miejsce pracy,
  • Nie hałasuj,
  • Dbaj o higienę,
  • Wyjdź, jeżeli planujesz długą rozmowę lub jest to rozmowa prywatna,
  • Nie zaglądaj przez ramię,
  • Nie bądź wścibska, nie wypytuj,
  • Pamiętaj, że nie jesteś tu sama.

Artykuł sponsorowany: Materiał Partnera

Czytaj również

udostępnij na FB
0

Czteroosobowa rodzina marnuje rocznie żywność wartą nawet 3 tys. zł

Zgodnie z danymi Programu Racjonalizacji Strat i# Ograniczania Marnotrawstwa Żywności (PROM), ok. 40% marnowanej żywności w Polsce generują produkcja, przetwórstwo i dystrybucja, a 60% – konsumenci. To oznacza, że za wyeliminowanie problemu odpowiedzialni są wszyscy: od producentów rolnych zaczynając, poprzez przetwórców i sieci handlowe, na gospodarstwach domowych kończąc.

(czytaj więcej)
0

Znaczki upamiętniające beatyfikacje Prymasa Tysiąclecia oraz Matki Czackiej

Poczta Polska wprowadza do obiegu dwa znaczki upamiętniające# proces beatyfikacyjny Kardynała Stefana Wyszyńskiego oraz matki Elżbiety Róży Czackiej. Emisje obu walorów zaplanowano na 12 września br., dzień uroczystej mszy beatyfikacyjnej.

(czytaj więcej)
0

Pomysł na domowy makaron. Jak zrobić go samodzielnie w domu?

Jesienna dieta to okazja do eksperymentowania i# próbowania nowych smaków. Bogactwo grzybów, warzyw czy orzechów pozwoli, nawet początkującym, poczuć się jak prawdziwy szef kuchni. Dynia, cukinia, papryka czy bakłażan będą idealnie komponować się z wszelkiego rodzaju sosami i makaronami. Jeżeli chcemy zadbać o zdrową i zbilansowaną dietę, warto zrobić wszystko od podstaw. W tekście znajdziesz pomysł na makaron oraz rady z jakiego gadżetu kuchennego warto skorzystać, aby gotowanie było szybsze i łatwiejsze.

(czytaj więcej)
0

Coraz więcej e-Polaków. Tysiące elektronicznych zgłoszeń narodzin

Tylko w tym roku Polacy zgłosili online przyjście na świat ponad 100 tysięcy dzieci. W sumie - z naszej e-usługi skorzystali już niemal 350 tysięcy razy.

(czytaj więcej)