Dziś mamy 2 grudnia 2022, piątek, imieniny obchodzą:

11 kwietnia 2018

Jak pracować w warunkach open space?

Znalazłaś ostatnio pracę dzięki Pracuj.pl. Kiedy przyszłaś do biura, okazało się, że zostało ono skonstruowane na zasadzie open space, z którym nie miałaś jeszcze do czynienia. Jedyne, co ci się z tym kojarzy to hałas, harmider, ciągły dźwięk telefonów. Jak się zachować na takiej przestrzeni? Czy taki rodzaj biura ma jedynie same wady? Jak wygląda taka praca oraz jak należy się zachować, aby nie utrudniać innym pracy? Tego wszystkiego dowiesz się czytając nasz artykuł.

Open space – co to w ogóle jest?

To nic innego jak ‘otwarta przestrzeń’. Pracownicy zajmują miejsca w jednym wielkim pomieszczeniu, z dużą ilością biurek, które są oddzielone od siebie cienkimi ściankami. Tworzą one tzw. boksy. Biuro ma swoich przeciwników, jak również zwolenników.  Pierwsze biura takiego typu powstały w Stanach Zjednoczonych,.

Wady i zalety biura typu open space

Ogromną zaletą takiego typu biura jest bliski kontakt współpracowników. Dzięki temu, że znajdują się blisko siebie mogą się konsultować, przekazywać sobie informacje i dokumenty znacznie szybciej i sprawniej. Ponadto, współpraca bywa o wiele łatwiejsza. W momencie, kiedy niezbędna jest rozmowa, szybka konsultacja – nie trzeba szukać danej osoby po całym budynku, ponieważ mamy ją tuż obok siebie, niemalże na wyciągnięcie ręki. Dużą zaletą jest również fakt, że osoby nowo przyjęte mogą przyglądać się pracy swoich bardziej doświadczonych kolegów i uczyć się od nich. Jeżeli chodzi o kwestie finansowe – open space jest tańszy i bardziej ekonomiczny od mniejszych pomieszczeń. Takie biuro posiada również wady. Jedną z nich jest przede wszystkim wszechogarniający nas hałas, który uniemożliwia koncentrację na pracy. Ponadto, możemy czuć się nieustannie obserwowani. To powoduje u nas stres i presję.

Jak zachowywać się w biurze typu open space?

Istnieje kilka ważnych zasad, które pomogą ci lepiej zaaklimatyzować się w tym miejscu i sprawią, że twoja praca stanie się przyjemniejsza. Oto one:

  • Spersonalizuj miejsce pracy,
  • Nie hałasuj,
  • Dbaj o higienę,
  • Wyjdź, jeżeli planujesz długą rozmowę lub jest to rozmowa prywatna,
  • Nie zaglądaj przez ramię,
  • Nie bądź wścibska, nie wypytuj,
  • Pamiętaj, że nie jesteś tu sama.

Artykuł sponsorowany: Materiał Partnera

Czytaj również

udostępnij na FB
0

Nadzieje polskich kibiców. Dzisiaj Polska zagra z Meksykiem

Rozpoczęcie mundialu rozpaliło nadzieje polskich kibiców. Sukces w meczu towarzyskim z Chile (1:0) dodał optymizmu #przed dzisiejszym spotkaniem z Meksykiem.

(czytaj więcej)
0

Jaja dla urody. Naturalne sposoby na piękną skórę i włosy

Jajko to produkt ceniony w diecie, ale nie musi służyć wyłącznie# jako jedzenie. Już od starożytności znane są bowiem także jego właściwości kosmetyczne, a szczególnie zbawienny wpływ na skórę, paznokcie i włosy.

(czytaj więcej)
0

Mundial na dwa sposoby. Pytania do hiszpańskiego trenera

Mundial zaczęliśmy na dwa zupełnie różne sposoby. Reprezentacja Polski #od antyfutbolu w meczu z Meksykiem, w którym co prawda udało się wywalczyć punkt, ale murowaniem własnej bramki i graniem „lagą na Roberta” nie rozkochaliśmy w sobie koneserów dobrego futbolu. Hiszpanie z kolei zagrali mecz idealny, pokonując Kostarykę 7:0 i dominując pod każdym względem. Co mamy zrobić, żeby kiedyś zagrać w podobny sposób? Rady szukamy u hiszpańskiego trenera, który od siedmiu lat uczy futbolu polskie dzieci.

(czytaj więcej)
0

Co wartościowego jeść rano? Śniadaniowe grzechy Polaków.

Z przeprowadzanych badań wynika, że Polacy cenią sobie śniadania i traktują je jako najważniejszy posiłek dnia. #Z pewnością nie bez znaczenia jest to, że ich spożywanie jest coraz częściej promowane przez media oraz specjalistów od żywienia.

(czytaj więcej)