Dziś mamy 25 listopada 2020, środa, imieniny obchodzą:

11 kwietnia 2018

Jak pracować w warunkach open space?

Znalazłaś ostatnio pracę dzięki Pracuj.pl. Kiedy przyszłaś do biura, okazało się, że zostało ono skonstruowane na zasadzie open space, z którym nie miałaś jeszcze do czynienia. Jedyne, co ci się z tym kojarzy to hałas, harmider, ciągły dźwięk telefonów. Jak się zachować na takiej przestrzeni? Czy taki rodzaj biura ma jedynie same wady? Jak wygląda taka praca oraz jak należy się zachować, aby nie utrudniać innym pracy? Tego wszystkiego dowiesz się czytając nasz artykuł.

Open space – co to w ogóle jest?

To nic innego jak ‘otwarta przestrzeń’. Pracownicy zajmują miejsca w jednym wielkim pomieszczeniu, z dużą ilością biurek, które są oddzielone od siebie cienkimi ściankami. Tworzą one tzw. boksy. Biuro ma swoich przeciwników, jak również zwolenników.  Pierwsze biura takiego typu powstały w Stanach Zjednoczonych,.

Wady i zalety biura typu open space

Ogromną zaletą takiego typu biura jest bliski kontakt współpracowników. Dzięki temu, że znajdują się blisko siebie mogą się konsultować, przekazywać sobie informacje i dokumenty znacznie szybciej i sprawniej. Ponadto, współpraca bywa o wiele łatwiejsza. W momencie, kiedy niezbędna jest rozmowa, szybka konsultacja – nie trzeba szukać danej osoby po całym budynku, ponieważ mamy ją tuż obok siebie, niemalże na wyciągnięcie ręki. Dużą zaletą jest również fakt, że osoby nowo przyjęte mogą przyglądać się pracy swoich bardziej doświadczonych kolegów i uczyć się od nich. Jeżeli chodzi o kwestie finansowe – open space jest tańszy i bardziej ekonomiczny od mniejszych pomieszczeń. Takie biuro posiada również wady. Jedną z nich jest przede wszystkim wszechogarniający nas hałas, który uniemożliwia koncentrację na pracy. Ponadto, możemy czuć się nieustannie obserwowani. To powoduje u nas stres i presję.

Jak zachowywać się w biurze typu open space?

Istnieje kilka ważnych zasad, które pomogą ci lepiej zaaklimatyzować się w tym miejscu i sprawią, że twoja praca stanie się przyjemniejsza. Oto one:

  • Spersonalizuj miejsce pracy,
  • Nie hałasuj,
  • Dbaj o higienę,
  • Wyjdź, jeżeli planujesz długą rozmowę lub jest to rozmowa prywatna,
  • Nie zaglądaj przez ramię,
  • Nie bądź wścibska, nie wypytuj,
  • Pamiętaj, że nie jesteś tu sama.

Artykuł sponsorowany: Materiał Partnera

Czytaj również

udostępnij na FB
0

e-Senior, czyli pomału do celu. Wystarczy przełamać opór

Już jutro, 14 listopada Ogólnopolski Dzień Seniora. W tym roku prezent może być# tylko jeden – pomóc możliwie najbezpieczniej przetrwać ten trudny dla wszystkich czas. I tu zjawiamy się my ze sporą dawką internetowej wiedzy.

(czytaj więcej)
0

Śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Dlaczego warto je jeść?

Aż 83 proc. Polaków zaczyna dzień od śniadania: 75% na pierwszy posiłek w ciągu #dnia wybiera kanapki. Jak przygotować pełnowartościowe śniadanie i dlaczego ten posiłek jest tak ważny dla naszego zdrowia?

(czytaj więcej)
0

Nowoczesne technologie w służbie czystości. Precz z zarazkami w łazience!

Szeroko rozumiana czystość jest dziś ważniejsza niż kiedykolwiek. Podwójnie zwracamy #uwagę na to, by wszystko co nas otacza było dla nas bezpieczne. Bezpieczeństwo w łazience to systematyczne pozbywanie się z niej wszelkich zarazków, bakterii, drobnoustrojów i grzybów. Na pomoc w codziennych obowiązkach przychodzą producenci, którzy poprzez stosowanie w swoich produktach nowoczesnej technologii sprawiają, że sprzątanie łazienki jest łatwe, szybkie i nie wymaga stosowanie silnych detergentów. Korzystajmy z dobrodziejstw technologicznych - dla naszego zdrowia.

(czytaj więcej)
0

Polacy unikają regularnych wizyt u stomatologa. Strach przed bólem

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez SW Research na zlecenie #Grupy LUX MED, jedynie 39 proc. Polaków między 25. a 60. r.ż. deklaruje wizyty u stomatologa przynajmniej raz na pół roku. Zlekceważony problem stomatologiczny, może prowadzić do poważnych chorób nie tylko zębów i jamy ustnej, ale także całego organizmu. Bakterie wywołujące stany zapalne mogą przedostawać się do innych narządów i przyczyniać się nawet do udarów mózgu czy zawałów.

(czytaj więcej)