Dziś mamy 29 lipca 2021, czwartek, imieniny obchodzą:

26 czerwca 2020

Zdalne lekcje. Przedwakacyjny bilans

Niemal 67 milionów odsłon, ponad 2,6 miliona użytkowników# i 3580 lekcji – takie oceny znalazły się na świadectwie naszego portalu www.gov.pl/zdalnelekcje. Uruchomiliśmy go trzy miesiące temu. Dziś – podobnie jak uczniowie – zaczyna wakacje.

#zostańwdomu i…? Poucz się online – to hasło, którym zachęcaliśmy do korzystania z portalu. Uruchomiliśmy go w niedzielę 15 marca. Naszym celem było ułatwienie uczniom i nauczycielom zdalnej edukacji. Udało się.

Plan na plan lekcji
Czym był (i nadal jest) portal gov.pl/zdalnelekcje? To miejsce, które stworzyliśmy wspólnie z Ministerstwem Edukacji Narodowej i NASK. Można tam znaleźć propozycje tematów zajęć na każdy dzień zdalnych zajęć, dla uczniów ze wszystkich klas szkoły podstawowej, ale i młodzieży ze szkół ponadpodstawowych.
Nasz portal zmieniał się wraz z kolejnymi tygodniami zdalnej edukacji. Na bieżąco uzupełnialiśmy go materiałami, proponując tematy i materiały zajęć na odległość.
Naszą intencją od początku było, by portal był nie tylko inspiracją dla nauczycieli, ale by także realnie ułatwiał im pracę, stąd m.in. koncepcja „planu lekcji” z propozycjami treści na każdy dzień. Zostawiliśmy nauczycielom pełną dowolność w wyborze i wykorzystaniu opublikowanych materiałów i tematów. Nauczyciele, ale i uczniowie oraz ich rodzice chętnie z tej możliwości korzystali.

- Od 1 marca do 23 czerwca nasz portal odwiedziło dokładnie 2 637 021 osób. Użytkownicy wygenerowali w tym czasie niemal 67 milionów odsłon strony – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski. – W ciągu trzech ostatnich miesięcy przygotowaliśmy dla nich 2580 lekcji i opublikowaliśmy 18 660 materiałów edukacyjnych – dodaje szef MC.

Czas na wakacje
Oprócz lekcji i materiałów edukacyjnych - tuż po ogłoszeniu zawieszenia zajęć w szkołach - na gov.pl/zdalnelekcje opublikowaliśmy specjalne poradniki - dla nauczycieli, dla dyrektorów szkół oraz dla rodziców – w których podpowiadaliśmy, jak sprawnie zorganizować zdalną edukację.

Co dalej? Wakacje. Nie oznacza to jednak, że portal znika. Cały czas można korzystać z zasobów, które na nim zgromadziliśmy, a jest w czym wybierać. W ich poszukiwaniu dokładnie przeczesaliśmy internet. Co więcej, jesteśmy otwarci na propozycje dalszego rozwoju portalu.

- Nie chcemy zmarnować potencjału, który tam powstał. Nasz serwis to narzędzie, które przyda się także w trakcie zajęć w szkołach – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski. – Wszyscy, którzy mają pomysł na to jak wzbogacić tę stronę, zachęcamy do zgłaszania propozycji – dodaje szef MC.
Pomysły można zgłaszać za pośrednictwem prostej ankiety, którą znajdziecie na gov.pl/zdalnelekcje.

Wspaniałych wakacji!

Materiał: Wydział Komunikacji Ministerstwo Cyfryzacji

Oceń artykuł: 11 6

Czytaj również

udostępnij na FB

Komentarze (0) Zgłoś naruszenie zasad

Uwaga! Internauci piszący komentarze na portalu biorą pełną odpowiedzialność za zamieszczane treści. Redakcja zastrzega sobie jednak prawo do ingerowania lub całkowitego ich usuwania, jeżeli uzna, że nie są zgodne z tematem artykułu, zasadami współżycia społecznego, a także wówczas, gdy będą naruszać normy prawne i obyczajowe. Pamiętaj! -pisząc komentarz, anonimowy jesteś tylko do momentu, gdy nie przekraczasz ustalonych zasad.

Komentarze pisane WIELKIMI LITERAMI będą usuwane!

Dodaj komentarz

kod weryfikacyjny

Akceptuję zasady zamieszczania opinii w serwisie
Komentarz został dodany. Pojawi się po odświeżeniu strony.
Wypełnij wymagane pola!



LOKALNY HIT

Perfekcyjne wygładzenie zniszczonych włosów!
Wypożyczalnia samochodów
Sporządzanie listy płac
od 50PLN
Budowa stanu surowego
Sprawdzanie zawieszenia pojazdu
Balustrady Bramy Ogrodzenia
Narożnik z funkcją spania, 6 kolorów do wyboru
Meble kuchenne
0

Pandemia ma też pozytywne strony? Wyniki badania mogą szokować

Czwarta fala zakażeń Covid-19 stoi u drzwi, coraz więcej# państw prośbą i groźbą stara się przekonywać opierających się przed szczepieniami obywateli. Może opór to po części efekt przekonania, że pandemia nie jest taka straszna? W badaniu zrealizowanym dla Rejestru Dłużników BIG InforMonitor co szósty Polak mówi, że nie doświadczył żadnych negatywnych skutków pandemii. Według co czwartej dorosłej osoby pandemia przyniosła tyle samo następstw pozytywnych, co negatywnych, są też nieliczni, którzy dostrzegają więcej plusów sytuacji. Inaczej uważa połowa społeczeństwa.

(czytaj więcej)
0

Martwisz się o swoje dziecko w sieci? Najważniejsza jest rozmowa

Co zrobi rodzic, żeby zapewnić swojemu dziecku# bezpieczeństwo? Odpowiedź jest prosta – wszystko. Tak samo powinno być w internecie. A jak najlepiej ochronić najmłodszych przed zagrożeniami w sieci? Podpowiadamy.

(czytaj więcej)
0

Polacy nie chcą rezygnować z mięsa dla dobra klimatu. Zmiana jest konieczna

Zdaniem ekspertów ograniczenie spożycia mięsa i nabiału to# jedno z kluczowych działań, jakie możemy podjąć, by przeciwdziałać zmianie klimatu. Tymczasem, tylko niewielu z nas byłoby skłonnych do podjęcia takiego kroku w trosce o planetę – pokazują to wyniki najnowszego badania „Zmiana klimatu a produkcja żywności – badanie świadomości mieszkańców Polski” przeprowadzonego przez Upfield.

(czytaj więcej)
0

Ceny w górę, wydatki w dół. Oszczędzamy na przyjemnościach

Z danych GUS wynika, że w porównaniu z# pierwszą połową ub.r. inflacja w pierwszym półroczu 2021 r. wyniosła 3,6 proc. Najbardziej wzrosły koszty transportu, utrzymania mieszkania i łączności czy edukacji. Znacząco zdrożała też oferta restauracji i hoteli oraz rekreacji i kultury. Ceny rosną, ale równolegle ponad 40 proc. Polaków, pod wpływem pandemii, chce ograniczać wydatki. Oszczędzamy głównie na przyjemnościach – książkach, kinie, usługach fryzjerskich czy jedzeniu na mieście. Tylko 3 proc. osób uświadomiło sobie w czasie pandemii, że trzeba korzystać z życia i mniej przejmować się pieniędzmi – wynika z badania dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor.

(czytaj więcej)